Feb 15

Sportlovs träning

I samarbete med Vänersborgs kommun kommer vi ha extra träningar under vecka 8

 

Följ länken MER INFO HÄR och läs om tider och grupper

Okt 26

Information vecka 7

ÄNTLIGEN KOMMER VI KUNNA ARBETA MED HEMSIDAN

 

ETT STORT TACK TILL CONNY KARLSSON FÖR ALL HJÄLP

Måndag

Tisdag

18:00-19:00 Träning för 11-14 års gruppen

19:00-20:30 Träning för 14+ gruppen

Onsdag

Torsdag

18:00-19:00 Träning för 8-10 års gruppen

18:00-19:00 Träning för 11-14 års gruppen

19:00-19:15 Vi emot bestälningar av dräkter, skydd, overaller m.m

19:15 -20:30 Träning för 14+ gruppen

Onsdag

Fredag

Lördag

Söndag

16:00-16:45 Träning för 4-7års gruppen + sportlovs prova på

17:00-18:00 Träning för 8-10 års gruppen + sportlovs prova på

Övrigt

Vecka 8 är det ingen vanlig träning utan bara sportlovs aktiviteter. Anmäl er om ni vill vara med. Mer info hittar ni på:

http://www.vanersborg.se/uppleva–gora/ung-i-vanersborg/fritid/sportlov-i-vanersborg/taekwondo.html

 

 

Okt 11

Priser på dräkter, skydd m.m

Lista på alla saker ni kan beställa

Betalning via swisch 0735348814

Ange namn på elev och vad ni betalar för

Maj 24

Information om den nya dataskyddsförordningen

  • Inom idrottsrörelsen behandlar vi en stor mängd personuppgifter. De används bland annat till att hålla ordning i medlemsregister, fördela ekonomiska stöd eller arrangera tävlingar.
    Det finns särskilda regler för hur personuppgifter ska hanteras på ett tryggt och säkert sätt. Den 25 maj 2018kommer personuppgiftslagen ersättas av den nya dataskyddsförordningen (GDPR), vilket gör att kraven förändras något. Med anledning av dessa förändringar har vi kompletterat medlemsvillkoren med en integritetspolicy. Den beskriver mer utförligt hur och varför vi sparar dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har. Information om detta hittas under policy och dokument på vår hemsida, www.yoksa.se

 

Mvh Tränarna och styrelsen

 

Mar 19

Dubbel medaljör i stor internationell tävling

Lisa presterade som vanligt och bärgade hem 2 silvermedaljer i en av Europas tuffaste tävlingar. Ett stort grattis till henne från oss alla i klubben.

Det märks att hon jobbar hårt och tränar med ett mål vilket nu ger bra resultat.

 

Övriga tävlande från klubben

Robin tävlade i par och individuellt han med men fick nöja sig med ökad kunskap och mer erfarenhet på mattan.

Julia tävlade individuellt och fick även hon till sig massa bra saker att öva på.

Roger….kom av sig lite vilket visade sig tydligt på poängen och åkte ut mot en tävlande från Finland.20180319_095420

Mar 07

Vecko information v:13

Årsmötet i söndags gick smidigt och snabbt, föreningen tackar de som valt att gå ut styrelsen med en blomma. Och hälsade de nya styrelse medlemmarna välkommna.

Nuvarande styrelse är:

Lisa, Angela, Joakim, Andreas, Malin, Thomas, Camilla

Avgående var:

Ramona, Eleonore, Magnus.

 

Glöm inte hämta era idrottsrabbatts häften på klubben 

2st per medlem är minimum (gärna mer)

 

MÅNDAG

TISDAG

  • 18:00-19:00 barn träning 11-14års gruppen
  • 19:00-20:30 träning för de som är 15år eller äldre

ONSDAG

TORSDAG

Ledigt innan påsk (kompenseras genom träning på torsdagen nästa vecka…

  • 18:00-19:00 barn träning 8-10års gruppen
  • 18:00-19:00 barn träning 11-14års gruppen
  • 18:00-19:00 kam träning i 2a dojangen för de som skall tävla i LOMMA
  • 19:00-19:15 ”klubb snack” representanter från tränarna och styrelsen svarar på dina frågor.
  • 19:15-20:45 träning för de som är 15år eller äldre

FREDAG

LÖRDAG

 

SÖNDAG 

 

Ingen träning denna vecka utan det blir nästa vecka

  • 16:00-16:45 träning för 4-7års gruppen
  • 16:00-17:00 CORE träning
  • 17:00-18:30 Poomsa träning för de som skall tävla i LOMMA  
  • 17:00-18:00 träning för 8-10års gruppen

Feb 24

Årsmöte

Den 25/3 kl 14:30 har Yoksa Årsmöte

Vi bjuder på kaffe och fika.

Varmt välkomna! 😊

Feb 21

Extra poomsaeträning inför Lomma cup

Hej på er! 🙂

Vill hjälpa alla att förbereda sig inför Lomma cup i poomsae. Jag kommer därför ha en extrainsatt träning i lilla dojangen från vecka 10 t.o.m vecka 18 för de som ska tävla.
( förutom v.11-Tävling och v14 påsklov)
De flesta träningar kommer att hållas på söndag eftermiddag 17-18:30. Några träningar blir 10-11:30 eftersom jag jobbar på eftermiddagen.
Jag kommer att avisera varje vecka att träningen blir och vilken tid. För att få delta måste du anmäla att du kommer på på träningen.
Såhär kommer schemat att se ut:
V.10 : Sönd 17-17:30
v.11 : Ingen träning – Är på tävling i Belgien
v12 : Sönd 17-17:30
v.13 : Sönd 10-11:30
v.14 : Ingen träning LOV
v15 : Sönd 10-11:30
v15 : Sönd 17-17:30
v.16 : Sönd 17-17:30
v.17 : Sönd 17-17:30
v.18 : Sönd 17-17:30

Ha det så gott 😉
/Lisa

Jan 11

Vad man får ut av Taekwondo

# 1. Självförsvar
Att ha kunskaper i kampsport och självförsvar är aldrig en dålig sak. Detta kommer även ge dig en liten boost för ditt självförtroende och förhoppningsvis inte göra dig till offer i en situation där du behöver försvara dig själv. Du är värd att kämpa för.
# 2. Bra cardio
Träningen hos oss sker i grupp men har individen i fokus. Och det gäller även tvärtom, du får vad du ger. För ju mer du jobbar desto mer får du ut av träningen. Taekwondo är till för alla och blir så tufft som du vill att det skall bli,
# 3. Kroppskontroll och koordination
Taekwondo förbättrar koordinationen och balansen eftersom du arbetar i de vinklar vi normalt inte gör. Väldigt ofta kommer du öven sparka med ena benet och stå stabilt på det andra. För att inte tala om koordination då du behöver ha koll på både armar och ben samtidigt och jobba lika bra med höger som vänster. Du ska även överföra din energi i hela kroppen, och byta riktning snabbt, enkelt och smidigt.
# 4. Flexibilitet
Inte alla föds med vighet, de flesta av oss får jobba hårt för att ens vara i närheten av att kallas flexibel. Men generellt kan man säga att det är en fördel som kampsportare att jobba för ökad  flexibilitet i muskler, leder och ligament. Det här är ju även något som är positivt när du blir äldre, att vara stark och flexibel i leder och ligament. Alla kommer inte ner i spagat eller split..och det är OK  för vi är alla olika.
# 5. Fokus
Fokus är något som är väldigt viktigt när man tränar Taekwondo, du måste kunna fokusera på att vara ”här och nu” så du inte drar på dig en skada för att du inte lyssnar på instruktören. Under träningspassen behöver du även vara medveten om din omgivning och dina träningskamrater så ni inte ”ramlar in i varandra”
# 6. Självförtroende
En av de stora fördelarna med att träna Taekwondo är att du kan förbättra ditt psykiska välbefinnande. Du lär dig myket om dina egna rädslor och dina känslomässiga tillstånd när det kommer till rädsla och aggressivitet.
# 7. En starkare kropp
Att träna kampsport ger dig självklart bra muskelmassa och du blir ju starkare kroppsmässigt med. Men det är aldrig fel att kombinera med annan träning tycker vi. För det är alltid vad som är bäst för individen som skall ligga i fokus.
# 8. Respekt och ansvar
Inom Taekwondon jobbar vi efter respekt och bemötande. Man tackar alltid sin tränings partner när övningen är slut, Bugar för tränaren samt bugar när man går in och ur dojangen. Det läggs stor vikt vid att alla ska känna sig sedda och respekterade.
# 9. Utmaningar
De som vill tävla kan göra det inom många olika grenar och på många olika sätt. Att tävla betyder inte alltid att man ska ”slåss” utan det kan röra sig om att man tävlar i mönster eller tävlar i olika uppvisningsformer.
# 10. Ha kul och få vänner
Det viktigaste är att all träning är rolig träning och att man trivs med det man gör. Det är ofta en väldigt härlig atmosfär på passen och det skapas vänner för livet, sprid glädje på passen och du får glädje tillbaka.
Med vänlig hälsning
Huvudtränare
  • Roger Milde -Sabonim
  • Lisa B Olsson -Kyosanim
Ansvariga tränare/ Kyosanim
  • Benjamin Milde
  • Simon Olsson
  • Smilla Wulff
  • Robert Karlsson
Assisterande tränare/ Kyosanim
  • Kevin Kumlin
  • Julia Skoog
  • Robin Andersson
  • Angela Wulff

Hjälp tränare/ Chokyonim

  • Fredrik Sahlström

Jan 11

Hjälp klubben att växa genom att sprida information

1

Tidigare inlägg «