Feb 24

Årsmöte

Den 25/3 kl 14:30 har Yoksa Årsmöte

Vi bjuder på kaffe och fika.

Varmt välkomna! 😊

Feb 24

(Titel saknas)

Ändrade tider 4/3 Då vi har landslags läger på klubben

Följande tider gäller 4/3

Core 17-18/Angela

4-7år 17-18/Smilla

8-10år 18-1930/Benjamin/Simon

Feb 21

Extra poomsaeträning inför Lomma cup

Hej på er! 🙂

Vill hjälpa alla att förbereda sig inför Lomma cup i poomsae. Jag kommer därför ha en extrainsatt träning i lilla dojangen från vecka 10 t.o.m vecka 18 för de som ska tävla.
( förutom v.11-Tävling och v14 påsklov)
De flesta träningar kommer att hållas på söndag eftermiddag 17-18:30. Några träningar blir 10-11:30 eftersom jag jobbar på eftermiddagen.
Jag kommer att avisera varje vecka att träningen blir och vilken tid. För att få delta måste du anmäla att du kommer på på träningen.
Såhär kommer schemat att se ut:
V.10 : Sönd 17-17:30
v.11 : Ingen träning – Är på tävling i Belgien
v12 : Sönd 17-17:30
v.13 : Sönd 10-11:30
v.14 : Ingen träning LOV
v15 : Sönd 10-11:30
v15 : Sönd 17-17:30
v.16 : Sönd 17-17:30
v.17 : Sönd 17-17:30
v.18 : Sönd 17-17:30

Ha det så gott 😉
/Lisa

Feb 14

Inställt sportlovs prova på välkommen v9 istället

VI kommer inte ha några aktiviteter på torsdag pg av att vi måste justera belysningen.

Jan 11

Vad man får ut av Taekwondo

# 1. Självförsvar
Att ha kunskaper i kampsport och självförsvar är aldrig en dålig sak. Detta kommer även ge dig en liten boost för ditt självförtroende och förhoppningsvis inte göra dig till offer i en situation där du behöver försvara dig själv. Du är värd att kämpa för.
# 2. Bra cardio
Träningen hos oss sker i grupp men har individen i fokus. Och det gäller även tvärtom, du får vad du ger. För ju mer du jobbar desto mer får du ut av träningen. Taekwondo är till för alla och blir så tufft som du vill att det skall bli,
# 3. Kroppskontroll och koordination
Taekwondo förbättrar koordinationen och balansen eftersom du arbetar i de vinklar vi normalt inte gör. Väldigt ofta kommer du öven sparka med ena benet och stå stabilt på det andra. För att inte tala om koordination då du behöver ha koll på både armar och ben samtidigt och jobba lika bra med höger som vänster. Du ska även överföra din energi i hela kroppen, och byta riktning snabbt, enkelt och smidigt.
# 4. Flexibilitet
Inte alla föds med vighet, de flesta av oss får jobba hårt för att ens vara i närheten av att kallas flexibel. Men generellt kan man säga att det är en fördel som kampsportare att jobba för ökad  flexibilitet i muskler, leder och ligament. Det här är ju även något som är positivt när du blir äldre, att vara stark och flexibel i leder och ligament. Alla kommer inte ner i spagat eller split..och det är OK  för vi är alla olika.
# 5. Fokus
Fokus är något som är väldigt viktigt när man tränar Taekwondo, du måste kunna fokusera på att vara ”här och nu” så du inte drar på dig en skada för att du inte lyssnar på instruktören. Under träningspassen behöver du även vara medveten om din omgivning och dina träningskamrater så ni inte ”ramlar in i varandra”
# 6. Självförtroende
En av de stora fördelarna med att träna Taekwondo är att du kan förbättra ditt psykiska välbefinnande. Du lär dig myket om dina egna rädslor och dina känslomässiga tillstånd när det kommer till rädsla och aggressivitet.
# 7. En starkare kropp
Att träna kampsport ger dig självklart bra muskelmassa och du blir ju starkare kroppsmässigt med. Men det är aldrig fel att kombinera med annan träning tycker vi. För det är alltid vad som är bäst för individen som skall ligga i fokus.
# 8. Respekt och ansvar
Inom Taekwondon jobbar vi efter respekt och bemötande. Man tackar alltid sin tränings partner när övningen är slut, Bugar för tränaren samt bugar när man går in och ur dojangen. Det läggs stor vikt vid att alla ska känna sig sedda och respekterade.
# 9. Utmaningar
De som vill tävla kan göra det inom många olika grenar och på många olika sätt. Att tävla betyder inte alltid att man ska ”slåss” utan det kan röra sig om att man tävlar i mönster eller tävlar i olika uppvisningsformer.
# 10. Ha kul och få vänner
Det viktigaste är att all träning är rolig träning och att man trivs med det man gör. Det är ofta en väldigt härlig atmosfär på passen och det skapas vänner för livet, sprid glädje på passen och du får glädje tillbaka.
Med vänlig hälsning
Huvudtränare
  • Roger Milde -Sabonim
  • Lisa B Olsson -Kyosanim
Ansvariga tränare/ Kyosanim
  • Benjamin Milde
  • Simon Olsson
  • Smilla Wulff
  • Robert Karlsson
Assisterande tränare/ Kyosanim
  • Kevin Kumlin
  • Julia Skoog
  • Robin Andersson
  • Angela Wulff

Hjälp tränare/ Chokyonim

  • Fredrik Sahlström

Jan 11

Hjälp klubben att växa genom att sprida information

1

Jan 09

Hitta oss snabbt och lätt

yoksa karta

Jan 05

Välkomna till en ny termin

Hej alla medlemmar!!

Hoppas ni haft en härlig ledighet och är utvilade och taggade för att köra igång en ny termin med oss på Yoksa 😊

Vi har uppmärksammat att det är flera som inte betalat in sina träningsavgifter
Var vänlig att se över din inbetalning. Observera att sista inbetalning var 31/12.
Har du inte betalat in, gör det snarast för att slippa påminnelseavgift.

Har du frågor, kontakta Lisa på mail eller sms.

lisa@yoksa.se
0707-227901

Mvh
Styrelsen.

Dec 23

Termins start vecka 2

Vi börjar träna igen med alla grupper v 2

För mer information om tider, dagar och grupper, se under schema 2018

 

Aug 27

Poomsaepass

Hej
Poomsaepassen på söndagar kommer att starta när vi ser att alla kommit igång med träningen.

Jag kommer att gå ut och flagga för när det är och ni har då möjlighet att anmäla er till passen på fb.

Är det få deltagare slår vi ihop nybörjare och avancerade.

På pomsaepassen slipar vi på det vi redan kan. Det kan bli en del egenträning.
Från 8 år

Välkomna

Mvh

Lisa